22.9.11

rahsia di sebalik nama anda,ye anda! MUHAMMAD.


Rahsia di sebalik nama Muhammad, di mana banyak makna yang tersirat dalam kebesaran nama yang sederhana itu. entah apakah ini merupakan salah satu mukjizat atau sekadar kebetulan saja, bahawa ada fakta menarik di abjad / huruf-huruf yang tersusun dari nama itu: 
1.  Muhammad , jika kita gabungkan dalam bentuk normal mim ha mim dal, maka akan menjadi sebuah sekesta seorang manusia. sudah maklum adanya bahawa sebaik-baik makhluk / ciptaan yang pernah dicipta oleh Tuhan di alam semesta ini adalah manusia dengan kelebihan aqal mereka, sementara makhluk hanyalah hayawan dan planet-planet yang penuh rahsia. 



Manusia Sempurna:






2. Ahmad , jika kita cermati satu-persatu hurufnya maksud huruf-huruf itu akan mennggambarkan sosok orang yang sedang melakukan solat, tahukah kita bahawa solat merupakan sebaik-baik doa dan ibadah yang pernah diperintahkanNya. 
 
Ahmad Terpisah:


sape yang namanya bermula dengan Muhammad, atau ada Muhammad.. tolong jangan memalukan nama muhammad tersebut.. jangan lah nak merempit sana sini, nak gendong anak dara orang, nak buat onar yang advance.. nak pecah umah, pecah muka, nak bunuh membunuh, nak maki hamun.. better tukar nama korang tue… baru sesuai dengan kejahatan yang korang buat… 
ALLAH lebih mengetahui akan segala sesuatu yang terjadi.. KUN FAYAKUN
sumber : aniq & asp 

2 comments:

  1. Like... nama saya ada Muhammad...
    http://hidupbiarbest.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. untungla nama awak ade Muhammad.. ;)

    ReplyDelete

suka
tak suka